1393-11-23 20:22
8568
22
10373
باز هم کنسرتی جدید در گرگان !

چه فضیلتی است در برگزاری کنسرتهایی که بوی گوگوش و منصور را می دهند / رحمان هم در گرگان به روی صحنه می رود !

در جدیدترین کنسرتی که قرار است بزودی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا شود رحمان خواننده ای از دیار علی آباد کتول که پله های ترقی خود را با تشویق گوگوش و منصور بدست آورده روی صحنه می رود.

به گزارش گلستان ما ؛ یکی از انتقادات اساسی مردم گرگان به مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در طول یکسال گذشته برگزاری کنسرت هایی است نه تنها دغدغه ای از فرهنگ و هنر ایرانی - اسلامی را مرتفع نمی کند بلکه دغدغه هایی چون اختلاط پسر و دختر و انتقال یک فرهنگ غربی سخیف به نسل جوان و ... را زنده کرده است .

در واقع تازه متوجه صحبت های روز تودیع و معارفه دکتر منتظری مدیر سابق و حجت الاسلام فضیلت مدیر کل جدید ارشاد می شویم که منتظری می گفت هنر و فرهنگ امانت مردم دست ماست و من هرگز خیانت در امانت نمی کنم و براستی در طول هشت سال این کار را انجام داد .

اما در دوره مدیریت جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان نه تنها فضای فرهنگی شهر گرگان به واسطه این کنسرت ها خدشه دار شده بلکه یک کاسبی برای برخی افراد درون مجموعه ارشاد و بیرون از آن ایجاد کرده تا به سود سرشاری برسند .

البته جولان کنسرت بیشتر به گرگان مرکز استان محدود می شود و آن هم به دلیل نداشتن متولی مشخص در میان دستگاه ها و شوراهای مختلف فرهنگی شهر است وگرنه در شهرستانی مانند گنبدکاووس و به همت امام جمعه شجاع آن شهرستان که در مراسم معارفه مدیر جدید ارشاد گنبد کاووس هشدار داد که اجازه برگزاری هیچ کنسرتی در این شهر ندارد ، این آشفتگی دیده نمی شود.

hqdefault

رحمان در گرگان به صحنه می رود !

اما در جدیدترین کنسرتی که قرار است بزودی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا شود ، رحمان خواننده ای از دیار علی آباد کتول برای اولین بار می خواهد آهنگ هایش را در کنسرتی رسمی اجرا کند .

رحمان اگر چه در بین خوانندگان داخلی شهرت و محبوبیتی کشوری ندارد و تا کنون نتوانسته جایگاهی درخور کسب کند اما در فضای مجازی و ماهواره ای به واسطه تبلیغات زیاد هواداران اندکی دارد .

البته رحمان از آن دست خوانندگانی است که عشق زیاد به خوانندگی باعث شد تا مثل خیلی دیگر از شمالی ها که اکثریت شرکت کنندگان در مسابقات خوانندگی شبکه های ماهواره ای را تشکیل می دهند ، به ندای این دست شبکه های ماهواره ای لبیک بگوید و حتی در مسابقه خوانندگی شبکه ماهواره ای تی پرشیان استار در سال 90 رتبه اول را بدست آورد که داوری برخی از آن مسابقات را افرادی چون گوگوش و منصور از خواننده های فراری به عهده داشتند .

حال همین خواننده که هیچ فرقی بین شبکه های داخلی و شبکه های معاند خارجی که با هزینه های سرسام آور ، شمشیر به نابودی فرهنگ و تمدن کشور ما و مخالفت با اسلام و فروپاشی بنیان خانواده ها بسته اند ، نمی گذارد ، می خواهد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی به روی صحنه برود . مگر می شود اندیشه ها و افکار گوگوش و منصور در سر داشته باشی و از آن طرف به دنبال انتقال فرهنگ و هنر ایرانی به مردم کشورت باشی ؟

البته بنظر می رسد رحمان بیش از آنکه بخواهد دلبسته گوگوش و منصور و ... باشد شیفته صدایش و جلب توجه و پیدا کردن هوادارانی در بین مردم است و این پتانسیل می تواند به وی کمک کند تا گذشته را فراموش کرده و با تکیه بر فرهنگ و هنر بومی و ملت خود و برای مردم خوب این کشور بخواند و حنجره اش را هزینه کند .

Rankings

شبکه تی وی پرشین استار چیست؟

شبکه ماهواره ای " تی وی پرشیا " در اوایل سال 87 آغاز به کار کرد . این شبکه سرگرمی ساز نیز از کشور آلمان و شهر کلن از منطقه ای با نام هورت به روی ماهواره ارسال می شد .

خشایار غیاثی ، یکی از کنسرت گذاران ایرانی در آلمان به همراه سه شخص دیگر این شبکه را مدیریت می کنند . گفتنی است غیاثی پیش از این نیز در کشورهای اروپایی به دنبال کشف خواننده بوده و گاهی مسابقه های کوچکی نیز در برخی از این کشورها برگزار می کرد .

 غیاثی در ابتدا در خود آلمان مرحله نخست مسابقه انتخاب خواننده را با نام ( nextPersian star ) برگزار کرد . شرکت کنندگان به جز چند نفر همه از کشورهای اروپایی حاضر شده بودند و آن نتیجه ای را که وی به دنبالش بود به دست نیاورد . به هر حال وی دراوایل سال 88 مسابقه را به دبی منتقل کرد و از اینجا بود که بسیاری از علاقمندان خوانندگی از ایران در این مسابقه شرکت کردند .

وی با فواصلی چند ماهه هر دوره را در طول سال برگزار می کرد و در حال حاضر دوره چهارم این مسابقه در مراحل انتهایی خود می باشد . مراحل چندگانه هر دوره این مسابقه به صورت متناوب در دبی و آنتالیای ترکیه برگزار می شود .

IMG 1829

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

فدایی رهبر

به نظر نمی رسد شما با این افکاری که دارید بتوانید مخاطبین را اقناع نمائید ... این چه طرز تفکری است که هر چه کنسرت را نتیجه بی توجهی مسئولین فرهنگی می دانید یعنی تا که باید مطابق افکار شما در این جامعه رفتار شود ؟ پاسخ دهید لطفا ؟------------------------------گلستان ما :با سلام خدمت مخاطب گرامی فدایی رهبراولا : مطلب را یک بار دیگر با دقت بیشتری بخوانید . جواب بعضی سوالات شما در متن است .دوما : نکات و موارد لازم گفته می شود ، اقناع مخاطب زوری نیست .سوما: تا مسئولین ذیربط مجوزهای لازم را ندهند هیچ کنسرتی در هیچ جایی برگزار نمی شود .چهارما : مگر در گنبد که امام جمعه محترم این شهر ، یک بار برای همیشه حرف آخر را گفته است کنسرتی برگزار شده است .پنجما : کسی ادعای رفتار بر اساس افکارش را ندارد ، ما فقط برخی نکات را یاداوری می کنیم .ششما : ....دیگر بماند .

0
0
پاسخ
1393-11-22 18:03
فخر الدین

بعضی از این خواننده ها که تو عروسیا میخونه که..

0
0
پاسخ
1393-11-22 18:11
ایزدی

این کنسرت 2 حالته :1. یا مسئولین ارشاد گلستان این آقای رحمان را نمی شناسند و بهش اجازه کنسرت داده اند که این کار هیچ توجیهی ندارد . مگر می شود برای یک استان کار فرهنگی کرد و جریانات پیدا و پنهان فرهنگی را نشناخت .2. یا مسئولین ارشاد گلستان این آقای رحمان را می شناسند و دانسته بهش اجازه برگزاری کنسرت داده اند که هر گونه توضیحی در این باب ، عذر بدتر از گناه است .

0
0
پاسخ
1393-11-22 18:40
آشنا

خدایا در سال فرهنگ به داد کشور و استان و شهر ما برس .بعضی ها واقعا دارند در گرگان جهادی کنسرت برگزار می کنند !شنیده ام نیما عباسی هم در روزهای پایانی بهمن ماه توی نوبته .ای ول بر سال فرهنگ !ای ول بر مدیریت جهادی !اگر در سایر مقولات فرهنگی هم این گونه رفتار جهادی داشته باشند ، همه چیز آباد می شود .

0
0
پاسخ
1393-11-22 19:03
علی

واقعا متاسفم براتون با این طرز فکراتون.. فقط میشه تاسف خورد واستون

0
0
پاسخ
1393-11-22 19:45
22 بهمن

"گلستان ما" به ظاهر از محبوب ترین سایت های خبری استان هستش و نقاط قوت بسیاری هم دارد. ولی بنده که روزانه اخبار شهرمو از سایت شما پیگیری میکنم 2 نکته منفی دیدم:1. نظر سنجی سایت: برای نمونه عرض میکنم در روزهای اولیه نظرسنجی چطور میشود تا ساعت 8 شب با اکثریت رای "خیلی خوب" (حدود 70%) برای شهردار محترم باشد، ولی صبح فردای آن این نظر سنجی این بار حدود 60% را "خیلی ضعیف"، 30% را "خیلی خوب" نشان میدهد و مابقی آن مختص دیگر گزینه ها میشود.مگر ممکن است؟ پس، خواهشا عدالت را رعایت کنید، به مخاطب بی احترامی نکنید، ذهنیت منفی منتقل نکنید.2. چه خوب بود صرفا مردم را از اخبار مطلع کنید نه اینکه عقاید و نظرات خودتونو با پست های مختلف نویسندگان سایت به مخاطب تحمیل کنید (برای نمونه همین مطلب در خصوص کنسرت که بارها و بارها اشاره و اشخاص مختلف رو تخریب کردید).3. طراحی سایت که میتواند ساده تر و شکیل تر از این هم باشد.امیدوارم پاسخی این بار قانع کننده بدهید. ممنون از زحمات تون------------------------------------گلستان ما :با تشکر از مخاطب گرامی 22 بهمن .چند نکته :1. نظرسنجی در سایت بطور 100% با رای مخاطبین صورت می گیرد .2. در ساعات و روزهای اول نظرسنجی ، هر رای تاثیر زیادی در تعیین درصد آرائ دارد و ببعد از آن هرچه تعاد ارا بیشتر می شود ، تاثیر رای رای در درصد آرا کمتر می شود .مثلا : اگر در آغاز نظرسنجی 2 نفر به 2 گزینه رای بدهند برای هر گزینه 50% ثبت می شود . ولی وقتی 1000 رای داده شده باشد دیگر یک رای تاثیر کمی دارد .3. کسانی که با رویه و رویکرد سایت آشنا هستند ، نیک می دانند که نتیجه همین نظرسنجی دقیقا مخالف رویه ماست .4. در خصوص عدم القا عقاید و نظرات گردانندگان به مخاطب نظر شما کاملا درست است و تلاش ما نیز بر همین نکته استوار است .5. در خصوص قالب سایت ، این نسخه سوم سایت است که در حال از ان استفاده هستیم و اگر در این زمینه ایده خاصی دارید در خدمتیم .6. تشکر مجدد از ارائه دیدگاه ارزشمن شما .7. امیدوارم با توضیحات ارائه شده تا حدودی قانع شده باشید .در صورت نیاز به گفتگو و تبادل نظر بیشتر ، از طریق شماره های موجود در قسمت " ارتباط با ما " در خدمت شما هستیم و یا اینکه شماره ای بدهید تا ما تماس بگیریم .موفق و موید باشید .

0
0
پاسخ
1393-11-22 19:47
یک علی آبادی اصیل

سلام خدمت اقای فضیلت و همه ی دست اندرکاران** در صدای رحمان "لطفی" نیستصرفا جهت اطلاع :رحمان و برادرش تا چند سال پیش سرچهار راه قصر علی ابادکتول در همسایگی یکدیگر مغازه کوچیک سیزی فروشی داشتن و پدرشونم سبزی فروش بود.هر از گاهی هم در مراسمات عروسی خوانندگی می کرد.تا اینکه چندسال پیش و با پخش برنامه خوانندگی شبکه ماهواره ای تی پرشیان به یکباره تصمیم میگیرد شانس خودشو برای خواننده شدن و کسب محبوبیت امتحان کنه. به هیمن دلیل برای تست خوانندگی از کشور خارج شد.بعد از اون چندبار دیگر رحمان برای اجرای برنامه خوانندگی رفت تا اینکه پای ثابت حوزه خوانندگی شبکه های ماهواره ای شد.چند وقتی هم هست که دیگه علی اباد نیست و شایدم هم ....اما اینکه برای اجرای یک کنسرت رسمی به قلب فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان دعوت میشه واقعا عجیبه

0
0
پاسخ
1393-11-22 20:34
یک علی آبادی اصیل

ادامه:رحمان نه سوال اکادمیک داره و نه چیزی از هنر می دونه. اساتید و صاحبان سبک و هنر قطعا اطلاعشون در این زمینه بیشتره که صرف داشتن صدای خوب نمیتوان هنرمند بود و ان هم هنرمند باسواد و اگاه به هنر واقعی!البته با روند کنونی باید کم کم منتظر سایر خوانندگان شبکه های ماهواره ای در تالار فخرالدین اسعد گرگانی هم بود .دوستان خسته نباشند با این مدیریت جهادی در اجرای کنسرت ها !:)

0
0
پاسخ
1393-11-22 20:35
خسروی

جهت اطلاع هم استانی های عزیزعرض کنم.وضع برنامه های ارشاد در سراسراستان به صورت ... درآمده است.کنسرت های گرگان که تمامی ندارد. و صرفا سود ناشی از اجاره سالن و اسپانسرینگ برای ارشاد کفایت میکند.در گنبد هم طی یک اتفاق نادر از یک خواننده عروسی و جازیست در ایام دهه فجر بر روی صحنه توسط رییس ارشاد تقدیر میشود.حالا حالاها باید باشیم و از اداره ارشاد فضلها ببریم و نقلها بشنویم.تا چه تدبیر افتد...

0
0
پاسخ
1393-11-22 22:30
رحمت

واقعا برای مسئولین فرهنگی استان متأسفم کسب درآمد از این طریق کاملا غیرشرعی و غیر منطقی است یعنی وقتی بنر تبلیغاتی کنسرت رحمان دیدم خندم گرفت ، مسئولین خواب تشریف دارند.

0
0
پاسخ
1393-11-23 05:28
علی

سلام.شما میدونید همون گوگوش و منصور که میگید فرارین چقدر واسه موزیک و موسیقی ایران و ایرانی زحمت کشیدن؟ چقدر پیشرفت کرد زیر سایه اونا؟حالا میگیم اصلا رحمان رو کسی نمیشناسه(که شخصا نمیشناسم) و نباید کنسرت برگزار کنه !خب چرا بقیه خواننده های ایرانی کنسرت نداشته باشن؟اینکه اینجا کسی دنبال استعدادیابی چه تو زمینه خوانندگی چه زمینه های دیگه هنری نیست ، آیا به ما ربط داره؟ خب یکی بیاد یه همچین برنامه ای درست کنه تو رسانه خانگی یا تلویزیون(که غیرممکنه) یا حداقل تو گرگان واسه گلستانیا :| که این همه آدم مجبور نشن برن اونور واسه دیده شدن!حالا خوانندگی رو بگذریم !مثلا چرا به شعبده گیر میدن؟! میدونید اگه یه روزی یک اجرای شعبده یه ساعتی توی گرگان بذارن چقدر خوب میشه؟همه مردم ما و دنیا دوستش دارن این هنر رو . اما روی واقعیش رو ندیدن.همه فک میکنن فقط ظاهر کردن عصا ، شعبده بازیه :|شعبده بازای ایرانی یا حتی گلستانی توی دنیا حرف ندارن ... اما یکم حمایت که فعلا کسی نمیکنه ازشون ... چون پارتی ندارن :|

0
0
پاسخ
1393-11-23 06:57
عمار ولایت

واقعا متاسفم برای ...باید به بعضی ها خسته نباشید گفت !در سالی که رهبرانقلاب سال فرهنگ نامگذاری فرمونداین بعضی ها با تدبیر! خود و برگزاری کنسرت های مختلف واقعا دارن جهاد فرهنگی در شهر دارالمومنین گرگان انجام میدن...

0
0
پاسخ
1393-11-23 09:48
مطلع

وقتی شانس موفقیت در داخل ایران صفره این بنده خدا کجا کارش رو به نمایش بگذاره که دیده و باور بشه؟ بیل گیتس چه بسا اگر در داخل ایران بود شاید رفته گر هم نمیشد!

0
0
پاسخ
1393-11-23 10:03
اسماعیلی-خان ببین

ای کاش موسیقی وطنی به خوانندگان بیشتر بها میداد تا این عزیزان در ماهواره خود نمایی نمی کردند.بلاخره رحمان هم یکی از استعداد های استان ماست اما کی از این استعداد استفاده کرده ؟ ماهواره ها یا ما ؟

0
0
پاسخ
1393-11-23 10:31
میانه رو

من یکی از طرفداران سایت شما هستم اولا واقعا متاسفم برای اون شخص شهر خودم اگه واقعا این حرف رو زده باشه و اینکه این تیتر ها رو میبینم برای خودم تاسف میخورم که این همه وقتم رو اختصاص میدم به بازدید از سایت شما واقعا بعیده این تفکرات به سر آمده مردم رو از خودتان متنفر نکنید با این تیترها و خیلی شبیه این ها عزیز گلستانه ما....

0
0
پاسخ
1393-11-24 09:14
صالح آسمانی

کاش بجای اینکه کارمند قراردادی بشم خواننده عروسی میشدم: استراحت ، پول خوب ، بعدش صاحب مغازه وخانه و ماشین ...... همه گروه های عروسی وضع مالی شون خوبه و سواد درسی پایین... جالبه نه ؟

0
0
پاسخ
1393-11-24 13:48
محمد

علی آقا به نظر میرسه عناد خاصی با مطالب مقاله دارین ! چرا ؟ میشه مشخص بفرمایین !اینکه فرهنگ اصیل یک کشور کهن ( هم ایرانی و هم اسلامی) بدست چند نفر که عمداً و سهواً به تاراج بره فکر میکنین عین تمدنه !؟

0
0
پاسخ
1393-11-24 14:13
علی

آی گفتی داداشششش :)جنتی و کل ارشادی های این دولت خیلی خیلی دارن حال میدن . اینو میخوان مردم . اینو ...بسوزد هر آنکه نتواند شادی ما را بیند :|

0
0
پاسخ
1393-11-25 15:27
سعید

واقعا میشه تاسف خورد واسه همچین طرز تفکری !

0
0
پاسخ
1396-08-01 06:40

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.